دانستنیهای طلا و جواهر

راهنمای تصویری تعیین سایز انگشتر زنانه

راهنمای تصویری تعیین سایز انگشتر زنانه

در خریدهای حضوری از طلا و یا جواهرفروشیها شما به راحتی میتوانید انگشتر دلخواه خود را روی انگشت مورد نظرتان امتحان کنید. اما در خریدهای اینترنتی و یا آنلاین باید حتما سایز انگشت خود را برای خرید انگشتر داشته باشید. خوشبختانه میتوانید با استفاده از روشهای ساده زیر سایز انگشتان خود را بدست آورید.

برای اندازه گیری سایز انگشتان خود میتوانید از یک نوار کاغذی استفاده کنید، اما اگر به یک انگشتر مناسب که اندازه ی دستتان است دسترسی دارید کارتان به مراتب راحتتر است.

قبل از اندازه گیری سایز انگشتانتان، به نکات زیر توجه نمایید:

  • انگشتر باید در دستان شما راحت باشد. انگشتر باید به اندازه کافی تنگ باشد تا از انگشت شما نیفتد، اما باید به اندازه ای هم راحت باشد که از برآمدگی انگشت عبور کند.
  • سایز انگشت در زمانهای مختلف روز اندکی متفاوت است از این رو سایز انگشت خود را در هوای گرم و انتهای روز اندازه گیری کنید.
  • برای کاهش ضریب خطا، سایز انگشتر را سه یا چهار بار اندازه گیری کنید.
  • انگشترهایی که داری پایه حلقه ( رکاب) عریضتر هستند، عموما از انگشترهایی با همان سایز که داری پایه حلقه ظریف هستند تنگ ترند. از اینرو اگر میخواهید سایز انگشتر خود را با استفاده از انگشتری که دارید اندازه بگیرید، انگشتری را انتخاب کنید که تقریبا هم شکل انگشتری باشد که قصد خریدش را دارید.
  • سایز انگشتان در دست چپ و راست، با هم متفاوت است.

روش اول

قطر داخلی انگشتر خود را اندازه گرفته و با مقایسه با جدول زیر سایز انگشتر مناسب دست خود را پیدا کنید توجه کنید که انگشتر نباید خیلی تنگ و یا گشاد باشد .

 

 

انتخاب سایز مناسب انگشتر طلا

اگر سایز انگشتر شما بین دو سایز قرار گرفت( مثلا بین شش و شش و نیم)، اندازه بزرگتر را انتخاب کنید( در این مثال شش و نیم)

 

روش دوم

یک نخ حدود پانزده سانتیمتری غیر قابل ارتجاع یا یک کاغذ با همین طول و با عرض یک سانت را انتخاب کنید. نوار را نزدیک به برجستگی انگشت خود قرار دهید. این قسمت، ضخیم ترین بخش از انگشت شماست و انگشتر باید به سادگی از آن عبور کند. مسلما داخل کردن و درآوردن انگشترتان نباید به یک کار طاقت فرسا و دردناک تبدیل شود! هنگام اندازه گیری، نوار را خیلی محکم به دست خود نچسبانید. انگشتر شما نباید در انگشت شما بلغزد، اما نباید خیلی هم محکم باشد. لازم به ذکر است که هنگام اندازه گیری، باید همان انگشتی را اندازه بگیرید که میخواید انگشتر را داخل آن کنید. مثلا اگر قصد استفاده از انگشتر نامزدی در دست چپ خود را دارید، باید انگشت مربوط در دست چپ را اندازه بگیرید. اکنون قسمتی از نخ یا نوار را که به ابتدای آن رسیده است علامت بزنید تا بعدا بتوانید آن را اندازه بگیرید. اگر از متر پلاستیکی استفاده کرده اید، عدد قسمتی از مترکه به ابتدای آن رسیده است را به خاطر بسپارید.

 

اگر از نخ یا کاغذ استفاده کردهاید، قسمتی از نوار کاغذی یا نخ را که به ابتدای آن رسیده است با خطکش و بر حسب میلیمتر اندازه بگیرید.

 

سایزی را که بر حسب میلیمتر اندازه گرفته اید، با جدول زیر مقایسه کنید و سایز انگشتر شما بدست میآید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *